måndag 29 juni 2009

Teddy♠


Idag vaknade jag hur pigg som helst klockan 06,00. Melissa var hungrig så det var upp och fixa mat till henne. När lillan ätit färdigt så ville hon somna om men själv var jag ju vaken och pigg. Jag stegar upp och sätter mig lite vid datorn medan kaffet ska bryggas färdigt.

Kaffet tog inte så lång tid på sig så när det gått några minuter tog jag mig ut på altanen och satte mig och bara njöt av lugnet. Barnen och mannen sover och här sitter jag i lugnan ro och bara är. Visst är det livet =) Att kunna få några minuter för sig själv för att bara få vara!

Men nu känner jag att det hade varit gott och bara lägga sig ner en stund till men jag känner mig allt för väl för att veta att ifall jag gör det så somnar jag om och då förstörs denna dagen med enbart trötthet.. och det vill jag inte!

Idag ska vi till Teddy! Tyvärr så visade testet från navel strängen att Melissa har ökad risk för barndiabetes så vi ska in och prata med läkare eller sköterska ang. Teddy som forskningen heter. Vi ska vara där nu klockan 10,00. Jag fick en massa papper från dem för några veckor sedan och de var ju mindre roliga att fylla i ;)

Alla som känner mig vet hur mitt minne suger! Och här skulle man komma ihåg vad man åt under graviditeten och sista månaden skulle man veta hur många mackor man åt per dag... gröt/månad osv... Jättesvårt så det var ju bara att skissa och gissa.

I början blev jag nästa ledsen ang. det här med Teddy och diabetes.. men jag har nu fått reda på att 50% av befolkningen går med ökad risk för diabetes men det är enbart 3% som får detta så jag ser nu inte att det tvunget skulle "hända" just Melissa och dessutom så är det ju oerhört bra att man kan se det så tidigt och att de följer upp det. Känns tryggt och bra och kan man vara en del i forskningen är ju det bra flr då hjälper vi ju dem på vägen och det skulle ju varenda själ göra om jag hade fått bestämma =)

Borde kanske göra mig i ordning nu innan barn o man vaknar så jag med hinner =) Skriver eventuellt mer i kväll om jag får tummarna ur...

Må Väl!

2 kommentarer:

  1. heeey babe!
    Sån fin bild på dig och Vicke från helgens galajj.
    Sötnosar!

    Hur gick det på Teddymottagningen?
    Man får inga direkta svar förrän barnet väl får diabetes eller?
    Man bara vet att risken finns?
    knepigt det där,men jag hoppas såklart hon slipper.

    Tack för orden i bloggen,värmde massor.
    Nu känns det bättre när man fått distans till allt och chocken lagt sig.
    Kramkram
    vi får ses på en kopp någondag!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Miian =) Vi hade superkul med, det är ju allt för sällan jag och Vicke ses men sen man fick barn räcker tiden aldrig till tycker jag.

    Teddy mottagningen gick väl men gud vad frågor de har! Men du har rätt i det du säger, det är inga direkta svar utan än så länge håller man det under uppsikt eftersom Melissa har förhöjd risk.

    Tycker absolut det skall bälas kaffe =)

    SvaraRadera