onsdag 17 juni 2009

Ont i panelen!


Har gått hela dagen med en svag huvudvärk, det är precis som om det är någon som sitter med en gummihammare i huvudet och slår ;) Lite tröttsamt för gisses vad envis rackaren är.

Lillan sover i vagnen och jag märker ju hur mycket bättre hon sover nu om man ser hur det har varit innan. För nu när hon väl är vaken så är hon riktigt med och pratar och skrattar. Önskar att klassen kunde sett henne nu för det är en helt annan Melissa nu.

Michelle roar sig då med vad som helst vilket är skönt och det är så kul att se henne hålla på. I bland kommer hon bara fram och säger:

Mamma, visst är jag en liten knäppis? Och givetvis svarar jag: Ja, fast på ett bra vis med en blink och hon bara fnissar och springer iväg.

Jag kan inte förstå hur vi kunde bo så länge i lägenhet som vi faktiskt gjorde. Vilken förändring det är på vår ögonsten sen vi kom till huset. Fast det är klart, det gäller nog oss alla i familjen och inte bara henne. Hon hinner knappt äta upp sin frukost förrens hon ska ut och gunga, springa och vad man nu hittar på... hur ljuvligt som helst!

Angående internetdosor! Jag blir knäpp på minnet jag inte har! Först ska man ha ett minne till själva dosan vilket jag har inpräntat men inte min klåfinger till dotter =) Vilket innebär att den nu är blockerad för 3:e gången.

Sen tar man sig till banken där man får ytterligare en kod man kan ha för att kunna ringa in och låsa upp den! Jo, men eller hur.. vad var nu numret till banken.. öh.. sen ska man knappa in datum man är född.. ha, den kan jag.. men sen då.. nej då kommer koden.. som jag gissar mig till.. men ack.. efter tredje försöket så drar de in tjänsten..

Så nu ska jag gå tillbaka till banken igen och säkerligen till samma kassörska som alla de andra gångerna och låsa upp dosan.

Nu tänker ni säkert; Men lägg dosan på ett säkert ställe där Michelle inte får tag i den... Ha, går ni på den niten. Fungerar ju inte för då hittar jag ju inte den! Ha testat det så många ggr och så många gånger sprungit och letat mig fördärvad.

Finns det terapi för minneträning =) Skulle jag behöva!

Blev lite flummigt idag, men det är ju jag ibland =) Så varför inte =) Nu ska jag förbereda middag.

Skriver kanske mer sen!

KÄRLEK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar