torsdag 11 juni 2009

Grilltajm vankas det här!

Snart är det dags för att grilla =) På lördag gäller det men om jag och familjen har att fixa innan dess. Det ska inhandlas matvaror, städas både inne i huset och i trädgården. Sen måste ju det vardagliga med ordnas som alla andra dagar. Tält ska upp och stol och bord skall ordnas. Vi blir ju ändå 30 pers.

Idag har jag städat och plockat men jag tycker dock att jag inte hann så mycket som jag skulle vilja men vad gör det, jag har ju all tid i världen =) Man är ju mammaledig! (Sen att man har massor att göra och lite till när man är det är ju en annan sak).

Jag har även varit ute och grävt för att sätta poolen på plats, vilket skedde i ösregn men det var ju hur härligt som helst. Jag kunde inte känna av ifall det var svett eller regn som rann överallt och tur är väl det =)

Saran, min vän har varit och hälsat på under dagen. Hur gött som helst att bara pausa från allt för att bäla lite kaffe och snacka en massa. Vi ska även träffas i morgon och hoppas på ett fynd på byxor... Någon som har ett tips att ge mig kanske? =)

Tycker livet leker och mår hur bra som helst. Är så glad och lycklig över tillvaron och att vara mammaledig har tagit mig med storm. Över förväntan, trodde väl aldrig att det skulle kännas så här gött. Har ju varit van nu vid massor att göra som heltidsstudent med bebis med på lektioner för att sedan hämta andra dottern på dagis och sedan hem och fixa mat och dyl. Sen blev det sena kvällar och bara några timmars sömn, och sedan var det ny kula med samma saker igen.

Nu går jag/vi upp när vi vill, gör vad vi vill om dagarna allt ifrån att bara slappa till att köra järnet. Som sagt, det är hur gött som helst att vara mammaledig och jag njuter för var minut som går!

Got to go men kärlek till er tills nästa gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar