tisdag 9 juni 2009

Andra dagens som mammaledig ;)

Vad segt det har blivit att ta sig upp ur sängen då. Nu när man inte har någon skoltid att passa så har det helt plötsligt blivit hur jobbigt som helst att vakna på morgonen. Den ena tösen står bredvid sängen och säger: Jag vill ha frukost, gå upp nu mamma och den andra tösen bara ligger bredvid och ler och gurglar.

Kan man ha det bättre? NOPE!

Idag har jag banne mig inskaffat mig en bröstpump. Niklas skickade ett sms innan och frågade mig ifall jag tyckte den var något bra. OM DEN ÄR BRA? SKÄMTAR DU?

(Jag har från och med nu en ny älskare och han/det/den heter BRÖSTPUMP!)

Gissa vem som nu kan pumpa ut lite "föda" och bege mig till ställen där varken barn eller man finns ;) Nåja, för en liten stund i allafall!! Känns hur gött som helst.

Annars idag har det flytit på som bara den, jag har handlat, klippt äpplaträd och putsat lite fönster. Sen har jag fortsatt att försöka lära den stora tösen de sju dagar i veckans namn men det är ju inte det lättaste. Av någon anledning så hoppar hon gärna över torsdag... men gud vad kul det är!

Måndaaaag, Tisdaaag, Onnnssdddaaagg, eh fyra och fredag.. ungefär så låter det =) Kul att höra henne hur hon försöker för hon är då bra ensvis =).

Nu ska jag serva kaffe, mannens bröder dök upp så jag får väl slava lite =)

Må gott till nästa gång!

Och kul att jag redan har förföljare här på bloggen, ni är hjärtligt välkomna!

*KÄRLEK*

1 kommentar:

  1. Kul att du med är inne i bloggsvängen nu. Kommer följa dig med glädje :) KRAM

    SvaraRadera