onsdag 17 juni 2009

Det blir midsommarfirande här med!


Visste inte förrens idag att det blev firande på fredag. Vi har inte hunnit att planera något eller rättare sagt tagit oss tiden att göra det ;) Men nu så är det spikat! =)

Niklas bror Andreas och hans underbara Marie kommer hit och firar tillsammans med oss, ska bli hur trevligt som helst.

Dagen har gått sin gilla gång och jag tycker som vanligt att jag inte fått något vettigt gjort. Jag vet inte vart vår lilla donna har fått sitt slarveri ifrån. Hon lägger grejer precis över allt och ingenstans. Det jag städat upp finner jag inom några minuter igen fast då på andra ställen. Helt sanslöst. ( eller kanske gör jag det men jag skulle aldrig erkänna )

Och när det gäller tvätt, herre jäklar. Jag har nog aldrig tvättat så mycket som jag gör nu. Jag kan inte minnas att det var så mycket tvätt när vi bodde på Näsby, inte på detta viset. Jag tror nog f-n att jag tvättar minst 3 maskiner om dagen och då ser jag inte högen bli mindre.... tur jag är rädd om håret mitt annars hade jag f-n dragit det av mig.

Niklas har blivit en riktig trädgårdsnisse!!!! Han hinner inte hem från jobbet förrens han springer fram och tillbaka på gräsmattan. Han ska bara... och sen ska han bara.... och stressar som en tätting. Sen säger man till honom att lugna sig lite och då svarar han; Men jag har ju det och det jag med ska göra. Och sen måste det hinnas... osv.. ni förstår hur jag menar va?

Nu har jag ju erfarenhet att bo i hus sen många år tillbaka visserligen men jag vet då att vissa saker förändras aldrig och det gäller även citaten; Det finns alltid att göra när man har hus. Trädgårdsarbetet tar aldrig slut och skulle underverk ske så finns där lika mycket jobb där inne.

Men visst är det härligt att se honom springa där. En helt annan man sen vi lämnade stan. Ska jag vara ärlig hade jag inte riktigt väntat mig detta men det är jag bara glad för. Tänk att han förvånar mig än ;)

Michelle sa en kul grej idag med =) Som alltid! Hon ville mata Melissa när hon vaknade. Melissa var dock inte på bästa humör och dessutom var jag ju tvungen att byta blöja på henne först innan jag gjorde någonting annat. Jag går in till skötbordet med Michelle hack i häl ; mamma, mamma, kan jag namnam Melissa eller jag menar, kan jag mata Melissa.... i soffan....

Jag svarar under bytets gång.. inte denna gång Michelle för Melissa har precis vaknat och ja det menade jag med men jag sa inte vad som var det väsentliga här.. att hon inte var på ett sådant bra humör och därför ansåg jag att det inte riktigt var läge för det... och då svarar kloker Michelle: Men mamma, jag kan ju faktiskt inte mata Melissa när hon sover.... ;) och så flinar hon.

Nej, det är ju sant. Fasiken vad barn är smarta. Själv kände jag mig lite dum med mitt svar och fick förklara meningen jag hade i huvudet som jag inte sa efter att hon precis hade vaknat...

Michelle förgyller min tillvaro till MAX, hon är bara bäst men det är klart, hon är ju min dotter =) Måste brås på mig. Som ni nu märker så erkänner jag bara de bra egenskaperna hon ärvt av mig ;)

Sms:ade precis med saran min. Får besök utav henne imorgon! TREVLIGT!

Nu ska jag drömma och sen vakna så vi ses!

KÄRLEK

1 kommentar:

  1. Visst är de för härliga, det verkar som om Michelle fick som hon ville i alla fall! Hon ser mäkta stolt ut i alla fall! =)

    SvaraRadera