onsdag 24 juni 2009

Ännu en härlig dag men blev inte mycket ute idag trots det...

Idag har det gått sin gilla gång.. vaknade nog inte förrens klockan 09,00 och då satt Michelle och tittade på tecknat och fråga direkt... mamma, när ska vi äta? Öh, trött som man är så säger man strax, jag ska bara sätta på kaffe.

Men Michelle gillar läget.. tänk att hon tjatar inte på morgonen.. men sen tar hon igen det resten utav dagen.. .=) Men det är helt ok *skrattar*

Hon har sagt en del kul idag med som får en att tänka efter vad man egentligen säger... kommer dock inte ihåg allt som kommer ur hennes mun men däremot kommer jag ihåg det hon sa precis innan hon skulle lägga sig! (Minnet är kort men jäkligt intensivt)

Vi hade duschat efter att tagit ett "nattadopp" hon och jag =) Och när vi skulle klippa hennes naglar så hade hon inte förmågan att ligga still. Jag sa till henne om och om att hon måste sitta still när jag klipper hennes naglar för annars jag kanske klipper henne i fingrarna och då säger Prinsessan tillslut; Men mamma, jag kan inte sitta still och jag blir förvånad och frågar varför kan du inte det, vill du att jag klipper dig i fingarna då? Då säger hon; Nej det vill jag inte, men jag kan inte sitta still när jag ligger ner ;)

Jag har idag klippt gräset och jag har tyckt det har varit hur härligt som helst, jag kämpar ju med mina kilon jag vill få bort och då inte bara för det är sommar som många andra gör utan för att jag fött barn för lite mer än 3 månader sedan.

Folk blir som galna så fort det blir sommar, då jäklar ska det tränas hitan och ditan och lika dant gäller det vid Nyårsafton ifall man nu gett något löfte. Jag har aldrig begripit varför och det är väl inte meningen heller. Ta tag i det och kör på men måste det göras vid vissa specifika tillfällen. Hösten och våren är ju med och då har du med en kropp att sköta... eller?? Blev blarrigt skrivet men ni hajar säkert vad jag menar... ... eller? Haha!

I allafall... gräsklippning... jag har ju en fobi... FÄSTINGAR och efter att för några dagar sedan haft en på mig så säkrar jag hela tiden och jag får nog säga att det tillökar hela tiden. Idag klädde jag på mig en polotröja.. Ja, det är säkert... I DEN HÄR JÄKLA VÄRMEN! Och sedan ett par tajts med långa strumpor över det för att det ska vara riktigt jobbigt eller helt omöjligt för de jäklarna att besöka mig!

Niklas kommer efter ett tag och frågar:

Har du tömt uppsamlaren nu när du klipper? Jag står som ett UFO och säger; Öh, visste inte att den var på. ( Hade inte ens kollat efter) . Han säger till mig att jag får tömma den och jag frågar då var!

Gå upp i hörnan av tomten där allt annat ligger och kasta det där! Jag svarar; Men där är ju fästingar, kan inte du göra det istället men det kunde han givetvis inte. (Han var inte klädd för den sorts arbete...??

Han säger till mig att slänga det i komposten och jag tittar bedjande igen och han svarar direkt: Dit kan du iallafall gå för det är som att gå till billen (han menade då att det kan jag ju göra så då kunde jag göra detta med)

Förvisso men då slog det mig att jag var tvungen att tömma behållaren och gräset kommer flyga en del och där kan ju vara fästingar.. sen börjar mitt huvud bygga upp slott om värsta fästingboet på hela mig....

Någonstans är det bra att Niklas vet och pushar men jag kan även känna att han har noll koll på min fobi och hur det påverkar mig. Jag tycker det är superjobbigt och jag kan förstå att det låter superlöjligt i andras öron men de som lider av fobi vet vad jag pratar om. Man har sådan ångest och ett beteende som för mig själv verkar logiskt men det finns egentligen ingen logik alls...

KBT KBT, ja det är det! Låter flummigt för er kanske men det spelar ingen roll för ni frågar säkert om ni inte hajar... eller så bryr ni er inte =)

Sara var här igår med och det var så härligt.. vi badade och solade och hann med en runda till stan med.. tog bilder igår men har inte tömt kameran än så det kommer sen en dag.. när jag får tummarna ur!

Stannar för idag!

Kärlek!

1 kommentar:

  1. Kommer i håg när du bara gick i varma kläder på sommaren. Och fobier är inget alls kul jag vet.
    Har samma för fästingar, och fåglar. ha en fin dag

    SvaraRadera