torsdag 13 augusti 2009

Hur ska man agera med sina känslor utan att saker och ting inte ska bli fel? Manligt och kvinnligt är för mig ett fenomen jag aldrig kommer förstå mig på!

Har varit en person som slagit näven i bordet när jag blivit förbannad, men det har varit fel! Jag har även sagt saker och ting som jag i efterhand har ångrat.

Sen testade jag att ta det lugnt och fråga mig fram men även detta leder till irritation.

Sen när inte dessa alternativ fungerar ger jag mig på att visa vad jag känner och då får man höra; Sluta sura, sluta dittan och datten.

Sista alternativet jag nu testat på är att förbli tyst men även detta är fel för då är jag barnslig.

Sen i efterhand får jag höra att jag blir sur utan anledning? Men då ställer jag mig frågan givetvis; Vem avgör om är med eller utan anledning?

Är det inte mina känslor som styr eller jag kan styra över dem eller finns det någon annan som gör det till mig?

Jag blir inte klok på hur man ska göra men om jag anser att jag blir orättvist behandlad blir jag då det eller jag tror bara det? Kan det vara så att jag verkligen blir det eller jag kopplar det till något annat som egentligen inte har med personen att göra från första början?

Som ni märker analyserar jag men vad får jag för svar?

Nej, som vanligt blir det fler frågor istället!

(Jag vill gå och lägga mig)

1 kommentar:

  1. ja du inga lätta frågor. jag tror på att man ska visa vad man känner. Det brukar bli bäst så för mig, Har oxå lärt mig att det är smart att tänka innan man säger nått.

    SvaraRadera