måndag 6 juli 2009

*fundering*

Har haft en fundering sedan igår efter att jag såg en SUPER bra film. Den handlade om att det skulle komma en solstorm så småningom och det gjorde det och när det gör det går världen under... vill säga att vår jord som vi lever på hade förintats....

Det fick mig att börja fundera en massa.. vad skulle jag göra ifall det skulle hända i morgon? För att leta ställen som exempelvis grottor, kloaker eller någon underjordisk gömma skulle vara lönlöst för det hade inte räddat mig och min familj. Samtidigt som denna tanke gick så började jag nästa må illa... för tänk OM det skulle hända! (Mina älskade barn... tanken gör mig sjuk)

Då är saker och ting i vardagen ganska oväsentliga som att jobba, fixa i trädgården m.m som vi människor gör! Och allt annat som pågår just nu! (Förutom krig för det är ju redan så jäkla korkat det bara kan vara) och givetvis finns det mer som pågår utanför och innanför väggarna som gör en sjukligt förbannad men ni hajar vad jag menar!

Nu tycker jag inte att man ska tänka att världen kanske går under imorgon men jag tycker nog att man ska fundera på hur man prioterar, tänker, agerar osv för visst gör man mycket som bara är dumt och lönlöst... några ex är ju att man funderar en massa om en massa... för fasen.. ta luren och fråga så slipper man undra. Och man väljer många gånger fel sort konflikter.. många gånger behövs det inte "tjabbas" men man gör det ändå...

Ja, det finns mycket att ta upp men jag har dock inte orken just nu men poängen är ju helt enkelt att välja!

En tanke som går i huvudet som sagt och ville dela med mig bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar