onsdag 9 september 2009

...ett tag sedan...

Det var ett tag sedan jag skrev här, har haft så mycket att göra och de stunder jag har haft tid så har jag inte haft orken till det. Det har funnits så mycket annat i mitt huvud att jag inte ens har orkat sortera.

Men nu är jag tillbaka på rätt track =)

Tiden bara springer ifrån en, försöker ta till vara på varje dag som går men kan ibland känna efter och tycka att jag kan mer än vad jag gör. Men en vis kvinna sa till mig en gång att inte alltid sikta mot stjärnorna utan ibland är det helt ok med trädtopparna och jag försöker ha det med mig i vardagen så gott det går.

Jag har en förmåga att vilja prestera 110 hela tiden och så perfekt som möjligt men har kommit på att det är inte är så hälsosamt för det byggs upp något som kallas för stress, har ni hört det ordet någon gång =)

Melissas utveckling är helt underbar, den bara dyker upp hela tiden och jag blir lika förvånad var dag som går. Hon är överallt och har koll på allt och nog synar hon storasyster... Aha, kan man göra så, haha =) Det ska jag testa sen när jag kan stå =)

Saker o ting planeras och jag bara längtar! Ska bli så skoj men jag berättar inte förrens det är avklarat! Ni fattar sen och ni som vet, kommentera inte här vad ni än gör! HEMLIS!

Nästa helg ska jag till mamsen Madde och hjälpa henne städa, kanske inte låter så kul i era öron men tänk er själva... slippa städa ert eget hem för en enda dag... så nice. Och känner jag mig själv och Madde rätt kommer det bli en super helg för oss! Kan inte minnas att vi någon gång unnat oss en helg där det bara är vi! Tror vi behöver det!

Massa musik, skratt och lite gott att dricka så kommer städningen gå som ett "gehu" =)

Michelle min älskade dotter, hon är en kul prick! Så mycket skit den ungen hittar på och inte tala om alla dessa smarta saker hon säger! Tänk alla dessa aha-upplevelser hon ger mig! UNDERBART! Jag kan skatta mig lycklig för denna prinsessa, hon är en av mina allt!

Idag har vi haft hur kul som helst, bara umgåtts och pratat en massa och ritat släktträd som hon sedan har lämnat en mening om de alla =) Skitkul var det och givetvis har mamsen sparat detta för sedan kunna plocka fram detta vid ett senare tillfälle =) Superkul att höra hur/vad/om en treåring tänker!

Har stöttat en person i min närhet och det har varit kaotiskt men det lyser ett starkt ljus i tunneln så jag bara håller tummarna och står bredvid och puschar på så gott jag kan! You go!

Blev kanske lite rörigt men så är det i mitt liv just nu och så är det då givetvis även i huvudet och det är det som hamnar här =)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar